Pogłebiona diagnoza potrzeb szkoły/placówki odbywa się w formie warsztatów,
z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi diagnostycznych.
Działania w diagnozie
Spotkanie pierwsze
Przeprowadzenie diagnozy pracy szkoły, mającej na celu zebranie i analizę danych umożliwiających określenie mocnych i słabych stron oraz zaplanowanie skutecznych działań w obszarach tego wymagających.
Adresat badań: nauczyciele, uczniowie, rodzice.
Diagnoza nauczycieli
Cel:
poznanie opinii na temat wskaźników efektywności pracy szkoły,
zbadanie spójności i rozbieżności poglądów rady pedagogicznej w zakresie efektywności pracy szkoły,
opis działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
Diagnoza uczniów
Cel:
określenie czynników wpływających na sukcesy szkolne lub porażki uczniów.
Diagnoza rodziców
Cel:
Zdobycie informacji nt. współpracy szkoły z rodzicami
Określenie:
korzyści ze współpracy z rodzicami
trudności ze współpracy z rodzicami
Spotkanie drugie
Zaprezentowanie danych zebranych w procesie diagnozy placówki na wspólnym spotkaniu dyrekcji i rady pedagogicznej placówki. Przedstawienie wniosków i rekomendacji do dalszej pracy rady pedagogicznej.
Dalsze wspomaganie
Zaplanowanie działań zmierzających do doskonalenia jakości pracy szkoły np. zaplanowanie tematyczne szkoleń.
Szanowni Państwo Dyrektorzy!
Proces wspomagania szkół/placówek jest skuteczny wtedy, gdy wszyscy zainteresowani zarówno nauczyciele, uczniowie jak i rodzice widzą potrzebę zmian i są gotowi zaangażować się w jego przebieg.
Te szkoły/placówki zapraszamy do skorzystania z dodatkowej oferty MSCDN w zakresie diagnozy pogłębionej.
Aby uzyskać więcej informacji kliknij na tytuły działań na obrazku.
Znaczna liczba form doskonalenia nauczycieli wynikająca z kierunków polityki oświatowej Państwa jest bezpłatna. Wysokość opłat za proponowane przez MSCDN pozostałe formy doskonalenia jest ustalana każdorazowo przy uwzględnieniu specyfiki proponowanych działań. Stawki, które proponujemy są konkurencyjne, pobierane opłaty pokrywają jedynie koszty własne, wynagrodzenie nauczycieli i specjalistów prowadzących daną formę doskonalenia zawodowego nauczycieli, z wyjątkiem nauczycieli i specjalistów zatrudnionych w publicznej placówce doskonalenia nauczycieli. Proponowane stawki nie generują zysku placówki.
Wspomaganie szkół/placówek,
to
przechodzenie od okazjonalnych, jednorazowych,
niepowiązanych ze sobą form pomocy
do kompleksowego świadczenia usług na rzecz szkoły jako całości.
Wspomaganie pracy szkoły w prawie oświatowym
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r.
w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 r., poz. 1045)
Na podstawie art. 188 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2018 r. poz. 996, z późn. zm.)
Podstawowe założenia systemu wspomagania
Etapy wspomagania
Aby uzyskać informacje szczegółowe proszę kliknąć na dany etap.
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Strona 2 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec