A A

wspomaganie

Wspomaganie szkół/placówek,
to proces polegający na wspieraniu szkoły w:

diagnozie potrzeb,
planowaniu działań,
wprowadzaniu zmiany,
opracowaniu wniosków do dalszej pracy.

 

Wspomaganie pracy szkoły w prawie oświatowym
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r.
w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 r., poz. 1045)
Na podstawie art. 188 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2018 r. poz. 996, z późn. zm.)

 

 Podstawowe założenia systemu wspomagania

 

etapy wspomagania

Aby uzyskać informacje szczegółowe proszę kliknąć na dany etap.

etap1 diagram1
etap2  
etap3  
etap4  

 

formularz3  

 

 Etap IV

Podsumowanie działań

 

Badanie efektów działań

 

Cele

Analiza przebiegu wspomagania oraz rezultatów działań. Pomoc w opracowaniu trafnych rekomendacji do pracy szkoły/placówki w kolejnym roku szkolnym.

 Etap III

Realizacja i monitorowanie

 

Cele

Wyznaczenie ekspertów merytorycznych do prowadzenia zadań zgodnie z harmonogramem wspomagania. Wspólnie z dyrektorem monitorowanie efektów wprowadzanych zmian.

 Etap II

Planowanie działań

 

 Cele

Na podstawie wniosków z diagnozy potrzeb opracowanie planu wspomagania obejmującego organizację m.in. szkoleń, warsztatów, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli, który pozwoli na wykorzystywanie nowej wiedzy i umiejętności w pracy szkoły.

 Etap I

Diagnoza potrzeb

 

Rozmowa konsultanta MSCDN z dyrektorem szkoły/placówki

 

Cele

Refleksyjne spojrzenie dyrektora na potrzeby szkoły/placówki, czyli określenie obszarów
i kierunków potrzebnych zmian.

Zaplanowanie form współpracy.

 

diagnoza potrzeb diagram


W rekomendacjach znajdują się działania, które pomogą szkole/placówce zaplanować wspólne rozwiązania.


Szkolenia tematyczne rady pedagogicznej, wynikające z rozpoznanych potrzeb według programów szkoleń z oferty MSDN lub zaproponowane przez szkołę/placówkę (płatne zgodnie z cennikiem MSCDN)


Konsultacje
 konsultacje indywidualne i grupowe w MSCDN (bezpłatne)

 konsultacje grupowe w szkole/placówce (płatne zgodnie z cennikiem MSCDN)

 Strona w przygotowaniu

Na podstawie informacji zwrotnych zebranych od nauczycieli, uczniów i rodziców wyznaczeni nauczyciele konsultanci MSCDN formułują wnioski główne i szczegółowe dotyczące przede wszystkim funkcjonowania uczniów w szkole, pracy nauczycieli oraz wnioski dotyczące współpracy szkoły z rodzicami.