Wspomaganie szkół/placówek,
to proces polegający na wspieraniu szkoły w:
![]() |
diagnozie potrzeb, |
![]() |
planowaniu działań, |
![]() |
wprowadzaniu zmiany, |
![]() |
opracowaniu wniosków do dalszej pracy. |
Wspomaganie pracy szkoły w prawie oświatowym
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r.
w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z 2019 r., poz. 1045)
Na podstawie art. 188 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2018 r. poz. 996, z późn. zm.)
Podstawowe założenia systemu wspomagania
Aby uzyskać informacje szczegółowe proszę kliknąć na dany etap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Etap IV
Podsumowanie działań
Badanie efektów działań
Cele
Analiza przebiegu wspomagania oraz rezultatów działań. Pomoc w opracowaniu trafnych rekomendacji do pracy szkoły/placówki w kolejnym roku szkolnym.
Etap III
Realizacja i monitorowanie
Cele
Wyznaczenie ekspertów merytorycznych do prowadzenia zadań zgodnie z harmonogramem wspomagania. Wspólnie z dyrektorem monitorowanie efektów wprowadzanych zmian.
Etap II
Planowanie działań
Cele
Na podstawie wniosków z diagnozy potrzeb opracowanie planu wspomagania obejmującego organizację m.in. szkoleń, warsztatów, konsultacji indywidualnych i grupowych dla nauczycieli, który pozwoli na wykorzystywanie nowej wiedzy i umiejętności w pracy szkoły.
Etap I
Diagnoza potrzeb
Rozmowa konsultanta MSCDN z dyrektorem szkoły/placówki
Cele
Refleksyjne spojrzenie dyrektora na potrzeby szkoły/placówki, czyli określenie obszarów
i kierunków potrzebnych zmian.
Zaplanowanie form współpracy.
W rekomendacjach znajdują się działania, które pomogą szkole/placówce zaplanować wspólne rozwiązania.
Szkolenia tematyczne rady pedagogicznej, wynikające z rozpoznanych potrzeb według programów szkoleń z oferty MSDN lub zaproponowane przez szkołę/placówkę (płatne zgodnie z cennikiem MSCDN)
Konsultacje
konsultacje indywidualne i grupowe w MSCDN (bezpłatne)
konsultacje grupowe w szkole/placówce (płatne zgodnie z cennikiem MSCDN)
Strona w przygotowaniu
Na podstawie informacji zwrotnych zebranych od nauczycieli, uczniów i rodziców wyznaczeni nauczyciele konsultanci MSCDN formułują wnioski główne i szczegółowe dotyczące przede wszystkim funkcjonowania uczniów w szkole, pracy nauczycieli oraz wnioski dotyczące współpracy szkoły z rodzicami.
Strona 1 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec