• Bom
  • Powrót do...przyszłości
    Powrót do...przyszłości

    Niby wszystko jest jak dawniej, niby działamy jak kiedyś, ale...nieustająco pamiętamy, że pandemia potrafi wywrócić nasze życie do góry nogami. W czasie edukacji zdalnej popełniliśmy sporo błędów, ale też odkryliśmy mnóstwo możliwości, które warto zaadaptować w każdej rzeczywistości. Jakie to możliwości? O tym w najnowszym numerze Metritum!

    Czytaj więcej

  • Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021
    Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021

    Minister Edukacji Narodowej ustalił kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022.

    Czytaj więcej...

  • Mazowieckie Barwy Wolontariatu
    Mazowieckie Barwy Wolontariatu

    Zarząd Województwa Mazowieckiego ogłosił XI edycję konkursu ”Mazowieckie Barwy Wolontariatu”. Zgłoszenia do 30 września.

    Czytaj więcej

  • Zaszczep się wiedzą o szczepieniach
    Zaszczep się wiedzą o szczepieniach

    Propozycje zajęć z profilaktyki chorób zakaźnych dla uczniów przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych

    Czytaj więcej...
  • Projekt grantowy: Zdolni zdalnie – edukacja zdalna w przedszkolu i szkole – zapraszamy!
    Projekt grantowy: Zdolni zdalnie – edukacja zdalna w przedszkolu i szkole – zapraszamy!

    Jak prowadzić zajęcia zdalne w przedszkolu lub szkole? Jeśli chcesz wiedzieć więcej, dołącz do naszego projektu. Zapisy już wystartowały! Zapraszamy!

    Czytaj więcej

  • Projekt Lekcja: Enter - zapraszamy!
    Projekt Lekcja: Enter - zapraszamy!

    W ramach proponowanych szkoleń uczestnicy podniosą swoje kompetencje cyfrowe w zakresie korzystania z dostępnych e-zasobów, ich modyfikacji oraz tworzenia własnych, rozwiną kompetencje metodyczne w zakresie korzystania z aktywnych metod nauczania, w szczególności metod wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK), typu odwrócona lekcja czy webquest.

    Czytaj więcej...

  • Warcaby w mazowieckich szkołach
    Warcaby w mazowieckich szkołach

    Już za chwilę projekt "Warcaby w mazowieckiej szkole" wystartuje na całym Mazowszu. O szczegółach na antenie Radia Płock opowiada Damian Reszka, Prezes Polskiego Związku Warcabowego. Zapraszamy!

    Czytaj więcej...
  • Konkurs InstaLogik III edycja 2021/22
    Konkurs InstaLogik III edycja 2021/22

    InstaLogik to popularyzatorski konkurs matematyczno-informatyczny dla uczniów klas 4-8 SP. Konkurs realizowany jest w całości on-line. Adresowany jest do wszystkich uczniów zainteresowanych zagadkami logicznymi, matematyką, do tych, którzy interesują się programowaniem lub chcieliby postawić w programowaniu pierwsze samodzielne kroki.

    Czytaj więcej

A A

 ludzik10

 

Szanowni Państwo nauczyciele-wychowawcy,

zapraszamy na konsultacje online z naszymi ekspertami, którzy pomogą Państwu w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

Pytania, zgodne z zaproponowaną niżej tematyką, prosimy nadsyłać na wskazane adresy ekspertów.

 

  1. Komunikacja interpersonalna i kierowanie procesami społecznymi w środowisku szkolnym i pozaszkolnym - dr Marlena Grzelak–Klus; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  2. Jak zadbać o ucznia zdolnego? - Jolanta Szymczyk;  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  3. Nasi uczniowie lubią się uczyć - dr Alina Karaśkiewicz; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    • Amerykański kognitywista, Daniel T. Willingham, w swojej książce zadał bardzo ważne pytanie problemowe: Dlaczego uczniowie nie lubią szkoły? Poszukując odpowiedzi, stawiał szereg pytań o charakterze analitycznym:
      • Co jest poza tym, co moi uczniowie wiedzą i potrafią?

      • O czym będą myśleć podczas lekcji?

      • Co uczniowie już wiedzą, co będzie pomocne w zrozumieniu nowego materiału?

      • Jak mogę sprawić, by uczniowie ćwiczyli bez nudy?

      • Jaka jest różnica między moimi uczniami a ekspertami?

      • Czy konieczna jest znajomość systemu uczenia się ucznia?

      • Jakie aspekty mojego nauczania są dobre dla uczniów, a jakie wymagają poprawy?

    • Sformułował kilka bardzo ważnych wskazówek do pracy w klasie szkolnej. 
      1. Pomyśl o materiale nauczania jak o odpowiedziach i poświęć czas niezbędny do wyjaśnienia uczniom pytań.

      2. Nie jest możliwe, aby uczniowie myśleli dobrze na temat bez faktycznej wiedzy na ten temat.

      3. Najlepszym baromertrem dla każdego scenariusza lekcji są pytania: ,,Nad czym uczniowie będą rozmyślać? Co będą rozważać?”

      4. Zawsze stawiaj sobie za cel głęboką wiedzę, ale uznaj, że płytka wiedza przyjdzie najpierw.

      5. Zastanów się dobrze, jaki materiał jest najbardziej potrzebny uczniom i ćwicz go przez cały czas.

      6. Myśląc o treści lekcji, a nie o różnicy między uczniami, decyduj, jak nauczać.

      7. Zawsze mów o sukcesach i porażkach w kategorii wysiłku, a nie zdolności uczniów.

      8. Poprawa wymaga czegoś więcej niż doświadczenia: wymaga również świadomego wysiłku i informaji zwrotnej.

Za: Daniel T. Willingham. ,,Why don’t students like school?”. JOSSEY-BASS. San Francisco 2009.

 

W dobie cononavirusa i edukacji zdalnej problem rozstrzygany przez D.T. Willinghama nabiera znaczenia. Jednak w pierwszej kolejności należałoby postawić złożone pytanie badawcze: Czy i którą szkołę lubią uczniowie – tę sprzed pandemii, czy tę zdalną, wirtualną i dlaczego tak jest? Wydaje się, że odpowiedzi nie będą jednoznaczne. W związku z tym zachęcamy Państwa do udziału w sondażu, w którym podejmiemy próbę odpowiedzi na to jakże ważne obecnie pytanie. Osoby zainteresowane proszone są o kontakt emailowy do 15 lutego 2021 r. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

IKONY OFERTA online3

Czym się zajmujemy