Meritum nr 4/2013(31) Edukacja cyfrowa, mobilna, zdalna
Dział: Dobra praktyka
Potencjał smartfonów i tabletów w nauczaniu przedmiotowym
Autor: Piotr Szlagor
Lektura tego artykułu powinna pomóc nauczycielom posiadającym obawy przed użyciem uczniowskich smartfonów i tabletów na swoich lekcjach. Wykorzystywanie własnych urządzeń w szkole (BYOD) jest coraz popularniejsze w wielu krajach, bo ma w sobie ogromny i niewykorzystany potencjał dydaktyczny. Tablet wyposażony w więcej czujników i przyrządów niż niejedna szkoła i razem z ogromem darmowych programów pozwala na przykład: ? mierzyć przyśpieszenie człowieka na karuzeli, ? za pomocą programy My Tracks nagrywać aktualną pozycję telefonu ze statystykami (do wykorzystania na matematyce, fizyce, geografii i w projektach interdyscyplinarnych), ? pracować z rozszerzoną rzeczywistością (czyli łącząc świat realny z wirtualnym), ? nagrywać aktywność uczniowską, ? korzystać z wszechobecnych kodów QR. Przykłady przedstawione przez autora powinny przekonać każdego nauczyciela do celowego sięgnięcia po tablety i smartfony na lekcjach różnych przedmiotów.

MERITUM
kwartalnik wydawany przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli