Meritum nr 3/2013(30) Procesowe wspomaganie szkół
Dział: Dobra praktyka
PROJEKT TOC, czyli sTOCzmy walkę z ograniczeniami!
Autor: Małgorzata Gasik, dr Agnieszka Zielińska
"Dzieci bardzo dobrze rozwinęły myślenie przyczynowo-skutkowe dzięki "gałązce logicznej", wyciągają wnioski oraz rozwiązują problemy i konflikty, jednocześnie zaspokajając potrzeby swoje i innych, świetnie stosują "chmurkę", przewidują dobre i złe następstwa pewnych zachowań i decyzji i dążą do osiągnięcia stawianych celów poprzez "drzewko ambitnego celu" ? to jedna z opinii o mazowieckim projekcie Myślę - Rozumiem - Wiem. Zastosowanie technik TOC w uczeniu się". Obecnie realizowana jest II edycja projektu i uczestniczy w niej ponad 4 tys. uczniów i 300 nauczycieli z całego województwa. Nauczyciele doceniają uniwersalność narzędzi TOC, uczniowie chętnie się nimi posługują, w efekcie projekt poszerza się o kolejne komponenty.

MERITUM
kwartalnik wydawany przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli