Meritum nr 2 2013(29) Od gotowośœci szkolnej do dojrzałośœci życiowej
Dział: Technologie informacyjne i komunikacyjne
Czy i po co nauczać małe dzieci programowania?
Autor: Dorota Janczak
Jeszcze niedawno niektórzy zastanawiali się czy wykorzystanie nowych technologii w edukacji najmłodszych przyniesie więcej korzyści czy szkód. Dzisiaj już dobrze wiemy, że tak jak we wszystkim, tak i w użyciu TIK musimy stosować umiar. Wszystko dobrze zaplanować, wykorzystywać nowe technologie tylko wtedy, gdy to ma sens, robić to mądrze i celowo. Mamy zadbać o jakość i wartość materiału edukacyjnego, który zamierzamy wykorzystać i stawiać na kreatywność uczniów, rozwijanie umiejętności myślenia krytycznego, na uczenie się przez rozwiązywanie problemów, przez działanie. Nie ma wątpliwości, że ucząc się programowania dzieci spędzają czas w sposób wartościowy i rozwijający. Uczenie się programowania to nie tyle nabywanie umiejętności czysto technicznych ile dbanie o swój wszechstronny rozwój.

MERITUM
kwartalnik wydawany przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli