Meritum nr 1 2013(28) PRZESTRZENIE SZKOŁY
Dział: Dobra praktyka
Miejsca w przestrzeni szkoły - studium przypadku: Publiczne Gimnazjum w Zakrzewie
Autor: Małgorzata Białkowska, Maria Celińska, Joanna Drabik i Dorota Pawlikowska
Otoczenie, w jakim funkcjonujemy, ma ogromny wpływ na nasze życie. To, co nas otacza, jest w stanie sprawić, że czujemy się lepiej lub gorzej, że jest nam miło lub nie, że doświadczamy zachwytu, lub odwrotnie. Lepiej funkcjonujemy w pięknych wnętrzach, gdy otaczają nas przedmioty nam bliskie, lub na łonie natury, gdy możemy podziwiać jej piękno. Zamiarem użytkowników zakrzewskiego gimnazjum było stworzenie takich miejsc, gdzie uczeń, dzięki dbałości o szczegóły oraz estetykę wnętrz i otoczenia, czuje, że szkoła jest dla niego. Te szczególne miejsca to: muzeum regionalne, kawiarenka muzealna, szkolne arboretum, MONA i miasteczko ruchu drogowego.

MERITUM
kwartalnik wydawany przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli