Meritum nr 1 2012(24) NOWA EDUKACJA - MODELE, DOŚWIADCZENIA, TRENDY
Dział: Dobra praktyka
Czarowanie z "Kopernikiem"
Autor: Małgorzata Gasik
Brak gotowych rozwiązań jest kluczową ideą, na której opiera się Centrum Nauki Kopernik i proponowane tu programy. Właśnie dlatego nie spotkamy tam przewodnika ani ścieżek zwiedzania. Każdy sam decyduje, w czym chciałby uczestniczyć, co zobaczyć i czego dotknąć. Jak się okazuje, jest to idea niezwykle skuteczna Kopernika codziennie odwiedzają tłumy przedszkolaków, uczniów, nauczycieli, rodziców i dziadków. Można śmiało powiedzieć, że nowatorskie podejście doskonale wpisuje się w nowoczesną edukację na miarę XXI wieku (...)
W Koperniku nauczyciele z całej Polski mogą na nowo odkryć pasję uczenia i poznać najnowsze metody nauki, które będą mogli z powodzeniem zastosować w swojej pracy. Nie ma przy tym znaczenia, czy uczą dzieci w maleńkiej szkole na południu kraju, czy w wielkim mieście. (...)
Liczą się chęci.

MERITUM
kwartalnik wydawany przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli