Meritum nr 3 2011(22) KOMPETENCJE KLUCZOWE
Dział: Dobra praktyka
Umiejętność czytania - edukacyjna luka płci
Autor: Robert Mazelanik
Umiejętność czytania stanowi najistotniejszy czynnik decydujący o sukcesie lub porażce szkolnej. Jej brak przekłada się na większość trudności w dalszym uczeniu się i staje się prawdziwą barierą dostępu przy nabywaniu kolejnych kompetencji. Narażeni są na nie przede wszystkim chłopcy, którzy generalnie gorzej sobie radzą w szkole, a w zakresie literacy, obejmującej przetwarzanie informacji, rozumowanie, interpretację i refleksję nad tekstem zdecydowanie odstają od dziewczynek. Potwierdzają to badania PISA oraz wyniki sprawdzianu na zakończenie szkoły podstawowej.

Autor (dyrektor szkoły męskiej) przedstawia szereg propozycji, mających na celu zmniejszenie tej education?s gender gap, czyli edukacyjnej luki płci.

MERITUM
kwartalnik wydawany przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli